söndag 6 februari 2011

Tredje gången gillt

Hmm... sockarna blir nog liggande ett tag till. De är fruktansvärt tråkiga att sticka. Jag gav mig på vantprojektet häromdagen istället. Suck... första vanten blev jättekonstig. Lång och konstig i proportionerna. Då letade jag upp ett annat mönster. Vante nummer två blev ÄNNU konstigare. Med tummen mitt i handen, haha! Sedan tänkte jag efter och tänkte efter... och gjorde ett eget mönster. Och då blev det två vantar, likadana. Och någorlunda OK. Jag håller på att brodera på dem just nu, resultat kommer i veckan.


Från vänster till höger:
* vante med konstiga proportioner och felaktigt upplockade maskor vid tummen
* vante med tummen mitt i handen :)
* och slutligen min egenuttänkta vante med början till broderi
Skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar