tisdag 8 februari 2011

Jag har vunnit!

Hurra, jag har vunnit en utlottning! Det här vackra armbandet, som Pysselfarmor gjort. Hade helt missat det, tills Pysselfarmor mailade mig och bad om min adress :) Jag längtar efter att vinsten ska dimpa ner i brevlådan!

På stickorna just nu har jag ett par sockar i Novitas 7 bröder-garn. Jag stickar överdelen och frampartiet i fem räta/fem aviga och byter vart sjunde varv. Ett enkelt mönster, men ändå inte tråkigt tycker jag. Sockarna är till äldsta dottern, hon gillar blått. Tänkte eventuellt sticka ett par likadana till min pappa sedan, fast i mörkgrått garn.


I övrigt har jag tänkt försöka hinna brodera klart på tumvantarna ikväll eller imorgon. Får se om lusten infinner sig. Och de där sockarna med hålmönster... suck. Jag funderar på att riva upp hela (&)&)(%¤¤##  och sticka någonting annat av garnet istället. Jag har fått agg till den stickningen på något sätt. Det tar verkligen emot att sticka på den. Konstigt. Kan man bli allergisk mot vissa stick-projekt? :)

2 kommentarer:

  1. Det blir ju jättesnyggt mönstret och det verkade ju inte alltför komplicerat heller. Kanske man ska våga prova nån dag... Du inspirerar :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att kunna inspirera någon :)
    Mönstret är enklast möjliga, bortsett från slätstickning... Ska testa nåt nytt snart tror jag, haha

    SvaraRadera