söndag 10 juni 2012

Loppis-söndag

Östregårds loppis i Moheda. Öppet varje söndag hela sommarhalvåret. Ren kärlek. Inte världens billigaste loppis, men förmodligen en av de mysigaste. Inte mycket slår att få fika ute i deras trädgård bland dinglande koppar och fat.




Just den här söndagen ville varken äldsta eller näst äldsta dottern följa med, så det blev bara jag, maken och yngsta dottern som tittade på loppor och fikade. Jag hittade en tant-docka som jag identifierade mig med. Hon fick inte följa med mig hem, men jag förevigade henne med kameran i alla fall.




Dottern hittade en nalle som hon klappade på och tyckte såg väääldigt gammal ut. Men den fick inte heller följa med hem, för vi hade en nalle i bilen som kanske skulle bli ledsen då. Och så ville nog inte nallen på loppisen lämna sina kompisar.




Jag hittade ett bord som jag hade lite svårt att slita mig från. Ett paisley-bord! Varför väljer man att limma på skinn och tyg i ett paisleymönster på ett bord? Inte så värst praktiskt. Måste varit någon som var totalt galen. En sån som jag. Bordet står kvar på loppisen, för det var faktiskt ganska fult. Men ändå... en bild blev det såklart.




Bortsett från tygtanter, nallar och fulsnygga bord hittade jag en del tyger. Tre olika tyger och tre dragkedjor köpte jag. Och en bok om klädsömnad från 1972, tryckt 1976. Kan det bli bättre? Vadå, vilket mönster det var på tygerna? Gissa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar