tisdag 5 april 2011

Strumpstickor = livräddare

Efter ungefär femhundra försök, lika många tårar och ett oändligt antal hjärnblödningar lyckades jag ÄNTLIGEN överlista det förb****** garnet. Ha! Lösningen var att helt byta anfallsstrategi och ta fram det tunga artilleriet; strumpstickorna. Med hjälp av mina underbara strumpstickor lyckades jag sticka två varv utan att vrida stickningen med det otroligt halkiga garnet. Och nu fortsätter jag med rundsticka. Hahaha. Fortsättning följer.



Idag orkade jag dock inte befatta mig med halk-garnet, utan virkade ett påskfat / en påskkorg istället. Jag har en hel påse med tunna sidenband i alla möjliga färger, och det funkar jättebra att virka med dem.



7 kommentarer:

  1. Alltid en lika skön känsla när man lyckas överlista garn :) Det du har stickat så här långt ser riktigt fint ut :)

    Tänkt att jag inte ens har tänkt tanken att man kan virka med sidenband... Korgen/fatet ser helt fantastiskt ut! Ska komma ihåg det där med banden. Det måste ju bara provas vid tillfälle :)

    SvaraRadera
  2. Tur att du vann över garnet! Lycka till med resten.

    SvaraRadera
  3. Ja, skam den som ger sig!! Som att man skulle låta sig besegras av ett garn...
    Tjusig skål!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken underbar påskkorg! Så härliga färger och jättesnyggt med bågarna på kanten.
    Gillar färgen på ditt tunikagarn, man ser ju aldrig hur ett garn ser ut egentligen förrän man stickat med det, alltid lite spännande... Verkar bli snygg struktur på det, trots halkigheten, eller kanske tack vare den ;-) kämpa på!

    SvaraRadera