onsdag 26 januari 2011

Ett ensamt nystan...


Hittade ett ensamt litet restnystan i mina gömmor. Det stoppade jag in som det var rakt in i frysen. För säkerhets skull. Och nu när jag tittar på bilden så inser jag att frysen skulle bli glad av en avfrostning... Men det får vänta till nästa vecka.

Jag har funderat lite på hur jag ska förvara mitt garn i framtiden för att inte få äckliga små djur i det. Hur gör alla andra? Mitt garnförråd är inte sådär jättestort ännu, så jag tror att det funkar att lägga garnet i plastbackar med lock och putta ner lite rödcederkulor/ringar i backarna.



Rödceder fyndade jag på Ebay igår. Både kulor och ringar. Och en spray man ska ha till att förnya rödcederdoften varje år eller så. Hoppas att de kommer i början på nästa vecka.


3 kommentarer:

  1. Hej
    Skoj med en ny blogg att titta in på.
    Jag har precis haft besök av räliga djur som ätit på mitt garn.
    Ska försöka få ner allt garn i plastbackar, men måste köpa fler backar.
    Plast påsar kanske duger sålänge.

    Ha en god kväll och må gott.
    Eva.

    SvaraRadera
  2. TACK så jättemycket för din hjälp!!!!!!!!!!!!

    Nu har jag beställt...Hoppas jag iaf :-) Jag kan absolut ingen tyska el vilket språk det nu var :-) så det är bara att vänta och se...

    Än en gång Tack för din hjälp!!

    MvH Kattis

    SvaraRadera
  3. Kattis: kul att kunna hjälpa till! :)

    SvaraRadera